Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Persondatapolitik for medarbejdere

Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan EUC Sjælland behandler dine personlige oplysninger i forbindelse med din ansættelse.

Formål

Skolen indsamler, anvender, og opbevarer persondata i forbindelse med din ansættelse. Denne politik beskriver, hvordan vi håndterer, opbevarer, og beskytter dine oplysninger.

Registrerede persondata

Vi indsamler følgende persondata om dig: fornavn(e) og efternavn, e-mail og telefonnummer, adresse, CPR-nummer, oplysninger fra din ansøgning til jobbet, lønindplacering og dokumentation for lønudvikling, referater fra MUS (medarbejderudviklingssamtaler), oplysninger om syge- og andre fraværsdage, ansættelsesmæssige forhold og sager, referater fra trivsels- eller sygefraværssamtaler, personlighedsprofil til brug for teamsamarbejde, uddannelses- og kursusbeviser, uddannelsesplaner og/eller handlingsplaner, registeret arbejdstid, oplysninger om gyldigt kørekort, samt dit billede til telefonbogen med dit samtykke.  

Kilder til persondata

Vi indhenter persondata fra dig direkte, via ansættelsesprocessen eller andre oplysninger, du giver os i forbindelse med ansøgning og ansættelse. Desuden gennem dine aktiviteter som ansat, herunder din adfærd, interaktion med andre ansatte, kunder/elever, bopælskommune eller andre offentlige myndigheder. Dette inkluderer også skatteoplysninger og din Nem-konto. Endelig kan vi indhente data fra tredjepart, såsom referencer, tidligere arbejdsgivere og eksterne rekrutteringsfirmaer.

Lovgrundlag

Vi behandler dine personlige data i overensstemmelse med EU's databeskyttelsesforordning/GDPR på følgende juridiske grundlag:

  • Artikel 6. 1a (samtykke)
  • Artikel 6. 1b (databehandling nødvendig for at udforme en kontrakt eller udføre nødvendige handlinger før kontraktindgåelse)
  • Artikel 6. 1c (retlig forpligtelse)
  • Artikel 6. 1e (offentlig myndighedsudøvelse)
  • Artikel 6. 1f (afbalancering af interesser) CPR-nummer behandles i overensstemmelse med danske databeskyttelsesregler.

Adgang til dine data

Adgang til dine personoplysninger gives kun til ansatte med en arbejdsmæssig begrundelse for beskæftigelse med dem, primært dine overordnede ledere og ansatte i Løn- og personale.

Anvendelse af data

Personoplysninger anvendes kun i forbindelse med den nødvendige administrative varetagelse af dit ansættelsesforhold. Oplysninger afgives ikke til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for leverandører med en databehandleraftale, der sikrer fortrolighed og overholdelse af lovgivning, fx Studie+.

Opbevaring af data

Dine data opbevares sikkert og fortroligt. Kladder, mails, og andre arbejdsnotater slettes efter et år, og dokumenter vedrørende økonomiske transaktioner slettes efter 5. regnskabså r. Din elektroniske personalemappe findes i Innomate, hvor du har indsigt i opbevarede oplysninger. Data gemmes i overensstemmelse med lovgivningen eller indgåede aftaler. Efter din fratrædelse opbevares data i op til 5 år, medmindre særlige forhold kræver opbevaring i op til 30 år.

Overførsel til lande udenfor EU/EEA

Vi overfører ikke data til lande udenfor EU/EEA.

Dine rettigheder

Du har ret til at få oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger, indsigt i dem, rettelse af urigtige oplysninger, sletning, begrænsning af behandling, og ret til at gøre indsigelse. Dataansvarlig skal underrette modtagere om sletning, begrænsning, og berigtigelse. Ønsker du at vide, hvilke personoplysninger vi har lagret om dig, skal du se i din personalemappe i Medarbejderplan.